Κυριακή 31 Δεκεμβρίου 2023

Η Μέθοδος Της Συνδυαστικής Παραγόντων

 Η Μέθοδος Της Συνδυαστικής Παραγόντων

Για να βρούμε εάν ένα γεγονός θα συμβεί όντως ή έστω κατά το πόσο πιθανό είναι να συμβεί, εκφράζοντας τις πιθανότητες με ποσοστό επί τοις εκατό, τότε χρησιμοποιούμε αυτήν την εν λόγω μέθοδο.

Την χρονική στιγμή Α (Τώρα) βρίσκουμε, ανακαλύπτουμε είτε ξετρυπώνουμε ΌΛΟΥΣ τους παράγοντες οι οποίοι συμβάλλουνε στην πραγματοποίηση του γεγονότος τη χρονική στιγμή Β, είτε το ευνοούν, είτε το αποτρέπουν.

Στη συνέχεια δίνουμε δύο στάθμες σε κάθε παράγοντα με ποσοστιαία αναλογία επι τοις εκατό.

Η πρώτη στάθμγ είναι το κατά πόσο επηρεάζει την τέλεση του γεγονότος και η δεύτερη στάθμη το κατά πόσο είναι ευνοικός ο παράγοντας, με ζενίθ το 100% και ναδίρ το 0%.

Λαμβάνουμε υπόψιν επίσης τη περίπτωση που ο παράγοντας είναι αποτρεπτικός ακόμα ακόμα, αλλά και σε αυτή τη περίπτωση η δεύτερη στάθμη παίρνει την ελάχιστη τιμή 0%.

Παράδειγμα

Χρονική στιγμή Α. Αρχή σχολικής χρονιάς.

Ερώτημα. Πόσο πιθανό είναι να τελειώσω τη χρονιά με άριστα στα μαθηματικά..

Παράγοντες.

1. Η αντίληψή μου, η νοημοσύνη μου, οι βασικές γνώσεις μαθηματικών που προυποθέτονται στο να τα καταφέρω. Εν ολίγοις, το άτομό μου και οι δυνατότητές του ως συνιστώσα.

Στάθμη Α (Στο τέλος τέλος στο χέρι μου είναι) 75%

Στάθμη Β (Είμαι προσεκτικός πάντα στο μάθημα, διαβάζω πάντα στο σπίτι, έστω και λίγο. ςχω δείξει σε προηγούμενα έτη ότι όντως τα πάω καλά στα μαθηματικά. Το εχω παρει απόφαση φέτος να βγάλω άριστα) 95%

2. Ο καθηγητής .ας, το κατά πόσο επεξηγεί τις γνώσεις. Η μεταδοτικότητά τοτ. Γενικότερα το πως συμβάλλει στο να τα καταφέρω να βγάλω άριστα στο μάθημά του, αλλά και η αμεροληψία του και η αντικειμενικότητά του στους βαθμούς που δίνει.

Στάθμη Α. (Σίγουρα και αυτός συμβάλλει) 20%

Στάθμη Β  (Ο καθηγητής είναι άψογος) 100%

3. Ο αστάθμητος παράγοντας, είτε παράγοντας χ, όπου μπορεί να αποτρέψει στην εν λόγω περίπτωση, ο οποίος μπορεί να είναι για παράδειγμα μία τυχαία ασθένειά μου και η αναγκαστική απουσία μου από κάποια μαθήματα, είτε ακόμα και η ασθένεια του ίδιου του καθηγητή μαθηματικών.

Στάθμη Α. (Λίγες πιθανότητες ατο να αποτρέψει) 5%

Στάθμη Β. (Το πιθανότερο είναι πως όλα τα παιδιά θα τελειώσουμε όντως τη σχολική χρονιά, αλλά και μία πιθανή ασθένεια δεν αποκλύει την δυνατότητα ανάκτησης του χαμένου χρόνου) 92%

Η πράξη.

(1) + (2) + (3) = Χ

75% × 95% + 20% × 100% + 5% × 92% = Χ

0,7125 + 0,20 + 0,046 = Χ

Χ = 9,9585

Χ = 95,85% Πιθανότητες να βγάλω τη σχολική χρονιά με άριστα στα μαθηματικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου